- Over de PlusKlub -

1. Een Plusklub is een coöperatieve samenwerkingsvorm van een Deltaschool met haar partners (voorheen verlengde schooldag).

2. In een Plusklub werken we samen met voorschoolse- en naschoolse partners aan vier doelen:
    • Activiteiten die bijdragen aan een gelijkwaardige start van kinderen in groep 1 (VVE en aansluiting VVE-school);
    • Activiteiten die zorgen voor het verlengen van leertijd (en dat gericht op de ontwikkeling van ‘heel de mens’);
    • Activiteiten gericht op vergroten van kansen voor zelfontplooiing;
    • Activiteiten gericht op participatie en inclusie.

3. Een Plusklub kent een programmering in vier perioden van 8-10 weken.

4. Elke Plusklub heeft een eigen coördinator die verantwoordelijk is voor:
    • De programmering;
    • De communicatie naar leerlingen, ouders & leerkrachten;
    • De inschrijving voor de activiteiten
    • De uitvoeringskwaliteit van de activiteiten
    • De contacten met de participerende partners.

5. De Plusklub is een aanpak die voortkomt uit het convenant ‘School & omgeving’. Het convenant maakt deel uit van het programma ‘Gelijke Kansen’ van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De Plusklub maakt ook deel uit van het Nationaal Programma Arnhem Oost (pact opvoeden & opgroeien)